BALKONSCÈNE

”Ik bel je even op om te zeggen dat ik niet bel.”

Dit is een heel vreemd zinnetje maar toch zei ik dat ooit tegen een vriendinnetje waar ik hevig verliefd op was. Ik had geen zin om te bellen en deelde dat- beleefd als ik ben- mee. ”Jammer dat je niet belt, maar leuk om je even gesproken te hebben,” was haar antwoord. U heeft het al begrepen, hevige verliefdheden zijn niks voor mij. Ze brengen me in de war terwijl ik ze graag alle zeven op een rijtje heb. Heel vreemd is ook dat ik het gezicht van een vrouw waar ik verliefd op geworden ben de volgende dag niet meer herinner. ”Hoe ziet ze er ook alweer uit, ” vraag ik me dan vertwijfeld af. Ik heb dus een black- out gekregen, dat is duidelijk.

Gelukkig ben ik niet vaak verliefd, de laatste jaren al helemaal niet. De balkon-buurvrouw waar ik eerder over schreef probeert mijn aandacht te trekken nadat we elkaar opnieuw een paar keer begroet hebben. Dit is een vervolg van de vorige zomer. De winter kwam waarbij het balkon tijdelijk buiten gebruik was maar met dit mooie weer zitten we er weer zo nu en dan.

 Zie hier het eerdere verhaal BUURVROUW

Gisteren had ze haar mooiste jurkje aangetrokken en een sexy zonnebril opgezet. Ik had geen zin in het balkon dus zat binnen. Ze dacht dat ik haar niet zag en vond het spijtig dat ze die moeite had gedaan. Het deed me denken aan een vrouw in het noorden des lands waar ik eens een afspraak mee had en zij speciaal voor die gelegenheid naar de kapper was geweest. Dat leuke rechttoe rechtaan kapsel had plaatsgemaakt voor een haute coiffure die sjiek bedoeld was maar haar niet stond. Een schuldgevoel bekroop me toen ze daar zo voor me zat. Ik was niet verliefd maar zij had zó haar best gedaan.

Vandaag zat ik wederom op het balkon en de buurvrouw ook maar deze keer ging ze een stapje verder. Er hing een wasrek met daaraan twee slipjes. TWEE. Wie draait er normaal gesproken nou een was met twee slipjes. Mooi waren ze wel, een rode die zodanig opgehangen was dat het kruis wellustig mijn kant op wapperde en een veelbelovende zwarte. Telkens als ze even naar binnen ging keek ze mijn kant op waarbij ze op een charmante manier denkbeeldige pluisjes van haar jurk plukte, maar ik zat te puzzelen. Met één oog weliswaar maar de andere zag het wel degelijk. Neen, ik geef me niet zo gauw gewonnen maar het wordt steeds verleidelijker met dat leuke koppie van d’r, om over die slipjes maar te zwijgen.

23 Reacties op “BALKONSCÈNE

    • Efficiënt als ik voorgoed van haar wil maar dat wil ik niet en heb ook geen lange onderbroeken. Wel ooit geërfd van mijn vader maar met die zachte winters zijn het poetslappen geworden. .

  1. Spannend… ik had me eerlijk gezegd al afgevraagd hoe het ondertussen zat tussen jou en je mooie buurvrouw. Rek de spanning zo lang mogelijk. Het is de mooiste fase van de verliefdheid. Dat geflirt en gekke gedoe met slipjes enzo… deze situatie levert in ieder geval prachtig schrijfvoer. Ik geniet ervan!

    • Leuk dat je het onthouden hebt. De spanning is zeker leuk maar kan ook te lang duren. Hoeveel uitdagende slipjes en mooie jurkjes moeten er nog passeren en hoeveel keer nog dat groeten op een afstand. Als we elkaar op een gegeven echt ontmoeten zal ik de nietszeggende lulverhalen over het weer en: ”ken ik jou niet ergens van” vermijden. Dat laatste zeker gezien de omstandigheden. Verliefd ben ik niet maar wat niet is kan nog komen. Zoals je hebt gelezen heb ik ook zo mijn bedenkingen tegen het verliefd zijn. Ik hou de lezers op de hoogte mochten er grappige, mooie of ontroerende dingen gebeuren

      • Je moet er ten allen tijde rekening mee houden dat je in die fase blind bent… het is een gok… die je al dan niet durft te nemen. Het kan voor hetzelfde geld wel enorm meevallen… maar bij enige twijfel zou ik er ook nooit meer voor gaan. Ik begrijp je afhouding volkomen. Vorige week nog een 65-jarige vrouw getroost die zes jaar geleden weduwe werd en nu na drie maanden grote verliefdheid een blauwtje liep. Ze had zoveel hartzeer… Ik heb haar getroost met Belgische bonbons… voor wat het waard is.

      • Mooie bespiegeling. Het moet op een geven moment duidelijk zijn en van twee kanten komen dan is het in ieder geval een goed begin. Daarna zal de tijd het leren. Niet verliefd zijn voelt ook als vrijheid en misschien vind ik dat wel een groter goed dan in de ban te zijn van iemand, maar gevoelens heb je niet altijd in de hand dus loopt het weleens anders. Triest van die vrouw die je beschrijft. Ze heeft toch een zekere leeftijd en kansen nemen af naarmate je ouder wordt en dan jaren met een teleurstelling zitten, maar jij kon haar troost bieden.

  2. Lange onderbroeken, nee dat zou ik niet doen. Er is vast wel een leuke boxer te vinden met een toepasselijke tekst of afbeelding. Dat laat ik graag aan jou over, E. Een wasrekje scoren bij de noodlijdende Blokker. Goede daad in het kwadraat. En dan maar eens kijken wie de langste adem heeft. Of de beste openingszin. Ik ben benieuwd. Je houdt bons toch wel op de hoogte hè?! 🙂

    • Boxershorts heb ik niet, wel de oude vertrouwde blauwe van Wibra. Een wasrek heb ik maar ik droog meestal in de keuken. Mocht ik eens een keer buiten drogen dan hang ik de onderbroeken achter de handdoeken en pyama’s want men hoeft mijn type ondergoed niet te weten. De Blokker wordt dus niks wijzer van me en zal noodlijdend blijven. Openingszinnen…ik zal een originele moeten bedenken. Het feit dat ik over buurvrouw kan schrijven vervuld me al met plezier, alleen daarom al ben ik blij dat het mijn buurvrouw is. .

Geef een reactie

