E-BIKE/SPAARNDAM

Sinds kort heb ik een e-bike en het bevalt prima.

De laatste tijd kwamen bij tegenwind de knieën in opstand waardoor ik er steeds minder op uit ging. De oplossing kwam met een e-bike. Dat een e-bike meer onderhoud nodig heeft dan een gewone fiets mag duidelijk zijn. Ik heb hem om die reden niet gekocht bij een fietsschuur ergens ver weg maar bij de fietshandelaar in de buurt waar ik al vele jaren kom. Mijn vader deed al zaken met zijn vader waar ik mijn eerste brommer, een felrode Kreidler Florett kocht.

De eerste 500 km zitten erop dus moest hij nagezien worden. Iets speling in het stuur en de versnelling moest preciezer afgesteld. Gistermiddag gebracht en twee uur later opgehaald en weer prima in orde. Al een aantal tochten gefietst maar niet in de hoogste stand. De accu is dan sneller leeg en bovendien wil ik nog wel fietsen ipv van vooruit te worden geblazen. De laatste keer een tochtje naar het pittoreske Spaarndam gemaakt.

23 Reacties op “E-BIKE/SPAARNDAM

  1. Goed dat je die beslissing hebt genomen, zo heerlijk om door Nederland te fietsen en al die leuke plaatsjes te bezoeken. Ik stel het nog even uit, maar het is een mooie oplossing als de nood aan de man komt. Lekker buiten en de tegenwind de baas! Ik hoop op meer van dit soort blogs 🙂

    • Een uitkomst voor als je wat ouder bent en- zoals in mijn geval- de knieën wat strammer worden. En je ziet meer want je gaat ook wat verder weg en tegenwind is geen probleem meer. Een tijd geleden dat ik een persoonlijk blog schreef misschien moet ik dat vaker doen maar ik heb meestal geen idee waar ik over ga schrijven.

  2. Ik help je hopen dat die fietsenmaker inderdaad verstand heeft van dit soort fietsen. Of nog beter : dat je fiets het nog jaren naar tevredenheid blijft doen.
    De meeste fietsenmakers hebben een dobbelsteen waar 3 teksten ( elk in 2 varianten ) op staan :
    “De motor is kapot. reparatie is erg duur, u kunt beter een nieuwe fiets kopen.”
    “De accu is kapot. Een nieuwe accu plaatsen kost 500 euro.”
    “Misschien is het de acculader. Of de software. “

    • Grappig is het zeer smalle voetgangerspaadje dat vlak langs de weg loopt. Ook apart is het trappetje op de laatste foto. Veel kleine woningen zijn gerestaureerd en zijn boven en benedenwoning tot één geworden. ik vraag me af of dat daar ook het geval is dus dat ze het trappetje als beschermd dorpsgezicht zo gelaten hebben.

Geef een reactie

