PROF. DIABIYA

Het gebeurt regelmatig dat ik onderstaande papiertjes in de brievenbus krijg.
.
 
 Aangezien ik nu eindelijk wel eens volmaakt gelukkig wil worden en ik het bovendien geweldig vind als alles lukt in het leven besloot ik Professor Diabiya te bellen.
 
”Goedemorgen, u spreekt met mr. Ejw.”
 
”Dat maakt niet uit mr. Ejw, ik heb evengoed rrespect, we kunnen niet allemaal prrofessor zijn.”
 
”Dank voor uw medeleven, ik wil graag een afspraak maken omdat ik volmaakt gelukkig wil worden en bovendien succesvol in het leven”
.
”Ik kan u morgenmiddag om drie uur ontvangen, schikt u dat?”
.
”Dat zal zeker lukken professor, waar kan ik u vinden?”
 
”Akbarstraat 156 één hoog. De bel is stuk maar u kunt een steentje tegen het rraam gooien naast het balkonnetje waar die grote schotel hangt.”
 
”Dank u professor, tot 3 uur morgenmiddag.”
 .
En zo fietste ik de volgende dag naar het adres van professor Diabiya. Na vier steentjes tegen het raam te hebben gegooid ontsloot een zoemer de benedendeur. Ik liep de trap op naar de eerste etage en daar stond in pyjama bij de deuropening professor Diabiya met een slaperig hoofd. ”Sorry, mr Ejw dat het even heeft geduurd maar ik ben net uit bed. Mijn vrouw heeft me gisteravond verlaten dus u begrrijpt dat ik vannacht geen oog dicht heb gedaan. Kom binnen en ga lekkerr zitten op de versleten bank waar de grand foulard overheen gedrapeerd is. ”
 
”Dank U professor, het zit U niet mee als ik het zo hoor.”
.
 ”Het zit me zekerr niet mee. De zaak loopt voor geen meterr en daardoor werd ik impotent. Mijn vrouw staat daardoor al een tijd op springen. Haar betrapte ik vorige week met de elektrische tandenborstel, maar niet om haar tanden te poetsen, als u begrrijpt wat ik bedoel. Door al deze ellende rook ik drie pakjes per dag dus met sporten lijk ik net een oud molenpaard. Ik ben ermee gestopt. Met sporten bedoel ik. 
 
”In uw prachtige en uitgebreide brochure staat dat U alle problemen kunt oplossen. Er staat o.a. ”Succes met alles. Zaak, terugkeer van uw geliefde partner, seksuele problemen, bescherming, genezing, enz enz.” Kunt U dat dan allemaal niet bij uzelf?”
 
”Was maar waarr, deze gave kan ik alleen in dienst stellen van anderen. Ik heb velen geholpen. Al mijn energie heb ik in mijn medemensen gestoken die nu een gelukkig leven leiden. Zelf ben ik totaal uitgeput. Ik zal naar mijn gerrespecteerde collega Diabolo moeten die dezelfde gave heeft als ik om mezelf weer op te laden. Is hij op een gegeven moment uitgeput dan komt hij weer naar mij. Zo doen we het al jaren. We zijn als het ware elkaars spirituele oplaadstation.”
 
”Het ziet er dus naar uit dat U mij nu niet kunt helpen.”
 
”Daarr lijkt het inderdaad op, mr. Ejw, hoewel ik door het gesprek met u alles weer een beetje van mij af heb kunnen praten zodat ik toch weer wat enerrgie voel. Ik ben u daarvoor dankbaarr dus ik straal die energie gratis naar u over. De komende energierekening die bij u in de bus valt is dus niet van mij maar van de Nuon. Bent U er klaarr voor…..? Oké dat was het. Nu voel ik me weer uitgeput maar daar leer ik zo langzamerhand mee leven.”
 .
Na afscheid van professor Diabiya te hebben genomen fietste ik terug naar huis. De zon scheen uitbundig en de vogels zongen dat het een lieve lust was. Ik was even volmaakt gelukkig. 
16 Reacties op “PROF. DIABIYA

  1. Aah, dank je wel, dit was weer zo’n heerlijk, onvervalst EJW-verhaal. Even de tranen uit mijn ogen wissen. Wat ben ik de professor dankbaar dat hij dat briefje bij jou door de brievenbus heeft gegooid.
    Het blijven natuurlijk charlatans, de Diabiya’s van deze wereld, maar ik heb geen medelijden met de mensen die erin tuinen.

Geef een reactie

