GRAND FOULARD

Dochter was toe aan een nieuw bankstel dus reden we naar een meubelboulevard

Net als haar vader is het altijd wikken en wegen voordat ze iets koopt maar de koop bleef uit omdat ze niet kon slagen. Een verkoper in een strak pak met vlotte babbel probeerde haar een bankstel te verkopen, maar tevergeefs want ze heeft een uitgesproken smaak dus niemand smeert haar zomaar iets aan. Dit vind ik een goede eigenschap.

Enfin, op weg naar de meubelboulevard zei ik dat ik ook iets nodig had. ”Eindelijk heb je ook iets voor jezelf nodig,” riep ze. Ze voelt zich altijd een beetje bezwaard als we alléén voor haar gaan. ”Heb jij nou niks nodig?, vraagt ze regelmatig. Dit keer dus wel en ze vroeg wat het was.

”Grand Foulards,” antwoordde ik.

”Wauw, dat klinkt sjiek, wat is het?”

”Kleden om over mijn bankstel te leggen”

Ik keek haar aan en zag dat ze het een veel te sjieke benaming vind voor een kleed dat je over een bankstel drapeert. 

IMG_0453

Het is mijn tweede in dezelfde kleur en het ziet er een beetje uit alsof je je bankstel afgedekt hebt alvorens je het plafond gaat witten. Maar de kleur maakt alles goed en voor 50 euro was ik klaar. ”Maar nu hebben we nog steeds niks voor jou,” zei ik enigszins bezwaard.  ”Ach, dat komt een andere keer wel. Leuk dat we nou eindelijk iets voor jou hebben gekocht.”   

14 Reacties op “GRAND FOULARD

Geef een reactie

