SPION

Na een inbraakvrij slot te hebben gekregen was het nu de beurt aan de digitale deurspion. Een mooi stukje techniek dat dmv een schermpje laat zien wie er voor de deur staat als er aangebeld wordt, hij maakt tevens een foto die hij opslaat. Filmen kan hij ook. Dit om babbeltrucs en woningovervallen tegen te gaan.

Ik had zelf eens last van iemand die probeerde binnen te komen. Er werd s’avonds om acht uur aangebeld en door de intercom zei een persoon in gebrekkig Nederlands met een dwingende stem dat hij van het GEB (Gemeente Energie Bedrijf) was en de meterkast wilde controleren. Hij kwam er uiteraard niet in. Dit bedrijf bestaat al lang niet meer en bovendien doe ik s’avonds niet open voor onbekenden. Wel prettig dit stukje veiligheid want je zal zo’n plurk maar binnenkrijgen, opsporing verzocht zit er vol mee.

img_2157

img_2159

10 Reacties op “SPION

  1. Dat is nou weer het makkelijke van wonen in een flat.
    Zou mij ook een veiliger gevoel geven.

    Ik doe ook nooit open, zelfs niet als ik iemand verwacht 🙂 (zij doen zelf wel open, zelfs de pakketbezorger van postnl want de deur zit nooit op slot- scheelt inbraakschade).

    • Doet me denken aan een ex collega die om die reden nooit zijn auto op slot deed. ”Er ligt niks van waarde in dus als ze erin willen kunnen ze er zonder moeite in. De schade die een inbraak zou geven is veel groter dan de ”buit” die erin zit.

Geef een reactie

