HET ZUSJE VAN MICK (ARCHIEF)

Een vrouw komt op visite bij een vriend waar ik reeds aanwezig ben en ik val van verbazing bijna van mijn stoel. Het kan niet anders of dit moet het zusje van Mick zijn. Een mager lijf met een doorleefd rimpelhoofd en een fanatiek doch guitig trekje om haar dunne lippen. Haar man volgt even later nadat hij zijn jas heeft opgehangen aan de kapstok in de hal. Een door de schepper goed bedoelde creatie maar de schepper had duidelijk Zijn dag niet, die dag. .

De man loopt naar de sofa en ik observeer hem goed. Een goedmoedig hoofd op een peervormig lichaam dat gedragen wordt door dunne beentjes waardoor hij op een wandelend peertje lijkt. Het zusje van Mick heeft lang moeten zoeken naar dit type man maar hem uiteindelijk toch gevonden. Wat zijn vrouwen toch innovatief als het om de juiste keuze van een partner gaat.

Als beiden zitten haalt het zusje een pijpje uit haar tas, brengt het naar haar lippen en drukt op een knopje dat oplicht. Een wat vreemd apparaatje dat ik niet thuis kan brengen doch ik vermoed een nieuw model inhaler die mensen gebruiken om wat extra lucht in de longen te zuigen. Ze zuigt één keer, twee keer en begint te blaffen als een hond met bronchitis. Ik heb haar een tijdje gadegeslagen maar keer nu mijn hoofd af omdat ik hoestende dames hun privacy gun.

”Ga toch weer gewóón roken mens!” bijt het peertje haar toe.

”Daar probeer ik nu juist vanaf te komen,” blaft het zusje terug.

”Zal ik een glas water halen?” vraag ik..

”Heel graag, mijn liquid is bijna op, dan blijft er prut achter en dan ga ik hoesten.”

”Wat een uitslover,” denkt het peertje en kijkt mij minachtend aan..

”Dank u,” zegt ze als ik haar het glas water geef. Haar stem klinkt nu vriendelijk. Heel anders dan toen ze haar peertje van repliek diende. Ze stopt met hoesten, pakt opnieuw het vreemdsoortige pijpje en kijkt er eens goed naar.”Morgen nieuwe liquids kopen. Ik denk dat ik deze keer een sinaasappelsmaakje neem en mijn clearomizer is ook aan vervanging toe..”

”Ga toch weer gewóón roken mens!” bijt het peertje haar opnieuw toe terwijl hij een verkleurd plakje leverworst van de schaal pakt.

e-sigaret-05-800x494

17 Reacties op “HET ZUSJE VAN MICK (ARCHIEF)

    • Een nieuwe man EN een nieuwe liquid, dan heb je beide problemen opgelost. Zusje hoestte met open mond, ik vind het niet netjes om bij een vreemde vrouw naar binnen te kijken Groeten terug

    • Ik begrijp je, zo dacht ik er ook over maar ik rook al bijna drie jaar nep en het bevalt me goed. Gordijnen en ramen hoef ik bijna niet meer te wassen en het stinkt niet meer in mijn pas geschilderde woning.

    • Observeren doe ik graag. Perfecte mensen bestaan niet en als ze al bestaan zijn ze saai en oervervelend. Je hebt meer mensen die op fruit lijken. Ik had ooit een chef die zontomaatje genoemd werd naar het bekende sapje. Hij had een blozend rond hoofd met rood haar

  1. Peertje en Zusje hebben een rookprobleem 🙂

    Zo te lezen in de reactie, ben je door dat Zusje gaan neproken.
    Ik heb net gelogeerd bij een echte roker, die hoest ook hoor. rokershoesten zijn smerig, je hoort al het slijm en teer in de longen.
    Als echte anti roker heb ik daar heel wat te verstouwen.
    Maar vriendschap overwint tot nu toe mijn weerzin.

    • Nee, door mijn echte zus die er inmiddels mee gestopt is. Ze mist de kick van het echte roken, ook al wordt ze s’morgens bij de eerste duizelig en hoest ze behoorlijk. Kan me voorstellen dat je niet goed wordt van rokers, ikzelf hou het ook niet meer uit als een kamer blauw staat. Ik voelde me destijds bezwaard om te roken bij niet rokers ook al zeiden ze het niet erg te vinden. Uit beleefdheid natuurlijk want een niet roker vind dat uiteraard niet prettig. Mensen die gestopt zijn, zijn vaak fanatieker dan mensen die nooit gerookt hebben.

    • Het was voor mij een kwestie van uitzoeken welke smaak ik echt lekker vind en ik zat ook vaak te klooien met het technische gedeelte. Maar dat heb ik allemaal onder de knie en ik zou nu niet anders meer willen.

  2. Grappig beschreven. Ik ben blij dat ik nooit gerookt heb en daar in ieder geval niet vanaf hoef te komen. Zou er ook een soort liquid neppertje zijn voor chocola? Dat zou ik meteen uitproberen:-)

Geef een reactie

