GROETEN UIT LIMBURG (2) ER IS ER EEN JARIG

img_1919

13 Reacties op “GROETEN UIT LIMBURG (2) ER IS ER EEN JARIG

  1. Ik dank God op mijn blote knieën dat mijn man en dochter dat niet bij mijn 50-ste verjaardag gedaan hebben. Of een surpriseparty hebben georganiseerd. Was echt het huis uit gevlucht (-:
    Elian schenk onze glaasjes maar helemaal vol, lees ik, maar die regel(s) daaronder…Joost mag het weten… Geef me dan het Rotterdams maar, haha.
    Zonnige groet!

    • ”Glaeskes, vol en het de lol.” is wat ik er wel uit op kan maken maar jij hebt me iets verder geholpen. Ik heb ook niks met surpriseparty’s waar alle ogen op Kwatta zijn gericht en je gemaakt vrolijk moet doen. S’avonds zou ik depressief in de stoel zakken. ”Joost mag het weten” de foto komt inderdaad uit (Sint) Joost waar ik momenteel op vakantie ben.

    • Het is me wat met al die dialecten. Als die Limburgers met elkaar praten is het enige dat ik versta- en dat zeggen ze bijna na iedere zin- ”Joahh!” wat in goed Nederlands ”Ja” betekent. Als ze ‘Joahh” zeggen maakt de stem een buiging naar beneden waarna hij weer naar boven gaat

      ‘Hoi-je” betekent volgens mij ”tot ziens” Een Limburger zei dit tegen mij toen ik hem de weg had gewezen naar de boerderijwinkel in het dorp

Geef een reactie

