AMSTERDAM

Ik woon in een buitenwijk maar soms fiets ik naar het centrum en rijdt daar wat rond. Eet een haring op de Westermarkt, zit op een bankje hier en daar en stop om een foto te maken. Ik vind het leuk om zo nu en dan toerist in eigen stad te zijn. (klik voor groter formaat)

IMG_1424
een koets draait de Prinsengracht op

IMG_1423

IMG_1349

IMG_1347
in de verte de Westertoren

IMG_1352
bankjes naast de haringstal op de Westermarkt (achter mij bevindt zich de Westerkerk)

IMG_1346
(naam mij niet bekend)

IMG_1345
fietsriksja op het Damrak

056
de drijvende chinees is te zien vanaf de 11de verdieping van de Openbare bibliotheek aan de Oosterdokskade. Een kop koffie in het restaurant en dan terug naar huis.

11 Reacties op “AMSTERDAM

    • Ik wil wat vaker de stad in, doe dat eigenlijk te weinig. Er is veel te zien en te fotograferen en niet alleen in het centrum. Ik ga altijd op de fiets, geen peperdure parkeerplek, je bent wendbaar en kunt afstappen wanneer je wilt

  1. Leuk blog, dit, verrassend. Ik was gisteravond op een mij onbekende plek in Amsterdam. Niet dat ik de stad nu zΓ³ goed ken, maar ‘Onder de Bogen’ was ik nog nooit geweest. In De Beeldhouwschool, die daar gevestigd is, was een theatermonoloog over de beeldhouwster Barbara Hepworth. Omdat we te vroeg waren voor de voorstelling, liepen we onder het spoor door naar, ja waarheen eigenlijk? Hoe heet het daar? Ik ken het alleen van het langsrijden met de trein, vanuit de Zaanstreek. Ga ik zeker een keer overdag kijken.
    Lijkt me leuk, fietsend door Amsterdam.

    • In Brussel waar ik eens was deed ik dat ook, omhoog kijken. Ik liep tegen een betonnen paaltje en moest mijn been laten hechten bij de eerste hulp. Sinds die tijd ben ik voorzichtiger geworden wbt het omhoog kijken

      • Hahaha, sorry 😯 maar ik begrijp dat je nou wat voorzichtiger bent. En als ja-knikker rondlopen is ook niks. Krijg je weer pijn in de nek van πŸ˜‰

Geef een reactie

