BUITENVERBLIJF

Vandaag heb ik mijn tuinstoel, voetenbankje en parasol neergezet op het erf van een kennis die in een klein dorp nabij Heerhugowaard woont. De afstand vanaf mijn huis tot daar is precies 50km. Tuinstoel, voetenbankje en parasol, zo eenvoudig is het niet altijd geweest.

Ik ben daar begonnen met een vouwwagen die bij het ”Rommelparadijs” vandaan kwam. Deze nering die hoofdzakelijk antieke kasten en oude meubelen verkoopt ligt iets verderop aan de dijk. Het ging een tijd goed maar in het tweede jaar tijdens een najaarsstorm werd de tent losgerukt van de vouwwagen waardoor de tent in stukken verspreid over het erf lag.

Ik was die dag niet aanwezig dus kennis belde mij erover op. Ik ging er de volgende dag heen om de zaak bij elkaar te rapen. De vouwwagen- die door ouderdom moeilijk in en uit te klappen was- besloot ik weg te doen nu ik er niets meer aan had. Een tent leek me veel makkelijker. De plaatselijke campingzaak had een mooi eenvoudig tentje in de aanbieding. Van die tent heb ik jaren plezier gehad maar was op een gegeven moment ook op.

Kennis had inmiddels een magnetron aangeschaft waar ik gebruik van mag maken. Overdag zit ik daar van de zon te genieten en wat te lezen. Niet iedere dag maar zo nu en dan. Om half vier drinken we een kop thee. Na het eten maak ik een wandeling.

Een tent heb ik eigenlijk nooit nodig gehad omdat ik er alleen overdag verblijf. Een stoel, voetenbankje en parasol is voldoende. Als ik naar huis ga klap ik de boel in en zet die tegen het schuttinkje, de kussens gaan naar binnen. Door de jaren heen is het dus allemaal een stuk eenvoudiger geworden. Ik hou van eenvoud en weinig gedoe dus vind het prima zo.

001

002

023

024

Snap 2012-09-08 at 09.39.40

Afbeelding1411066502

20 Reacties op “BUITENVERBLIJF

    • Ik heb daar ook gevist maar toen een vis het haakje inslikte en ik zijn kop van de romp moest scheiden ben ik ermee gestopt. Uit schuldgevoel heb ik toen goudvissen genomen die ik goed verzorg.

    • Er staat ook een Japanse sierkers, die staat straks in bloei. In augustus de Vlinderstruik waar talloze vlinders op af komen. En niet te vergeten de vele andere struiken die ieder hun eigen bloeiperiode hebben

  1. Heerlijk Edwin om zo’n plekje te hebben en te genieten van de rust

    Laat nu het mooie weer maar komen zodat je lekker kunt genieten.

    Een heel fijn weekend
    Liefs Marianne

Geef een reactie

