SCHOTSE HOOGLANDERS

27

Regelmatig kom ik ze tegen in het NoordHollands Duinreservaat, de Schotse Hooglanders. Nauwelijks reagerend als je langs loopt.

Een paar jaar geleden stond er een kudde met jongen. Toen ik tegemoet kwam lopen kwam Papa Hooglander dreigend op me af. Ik ben toen snel een zijpaadje ingeschoten.

https://www.pwn.nl/consument/natuur/Gebieden_beheer/Paginas/Noordhollands-Duinreservaat.aspx

8 Reacties op “SCHOTSE HOOGLANDERS

  1. Deze hooglandse koe stelt zich gelukkig heel onderdanig op. Je kan ook op je buik voor haar gaan liggen, en als je je camera vanaf de grond omhoog richt en dan de foto maakt verandert ze in een machtig dier waar je tegenop kijkt 🙂

    doe maar liever niet bij de ballendragende variant 🙂

  2. Hij kijkt wel een beetje bedroefd, zo zonder hoogland.
    Maar hoe leg je zo’n beest uit dat dit het beste voor hem is, dat hij anders vermalen zou worden om de resterende dagen in de haggis te slijten.

    • Hum Bert, daar proef ik een vernieuwd recept.
      Ik lees graag jouw haggisversie met vermalen Hooglander.

      Ik neem aan dat je de koeienversie van de Schotse Hooglander bedoelt.
      Een menselijke Schotse Hooglander zal een beetje raar opkijken.

      Smakelijke groet,

Geef een reactie

