OKLAHOMA

Is de naam van een flatgebouw in Amsterdam Osdorp aan de Ookmeerweg. Aan het gebouw zijn ”aanhangwoningen” bevestigd die samen met de andere woningen dienst doen als aanleunwoning van het nabijgelegen verpleegtehuis. De flat trekt veel bekijks door de bijzondere bouwkunst. Een kennis die er vlak achter woont vertelde me dat er veel toeristen uit binnen en buitenland komen om de flat te bezichtigen. Hij had niets teveel gezegd. Ook gisteren kwam er een touringcar aanrijden waar even later nieuwsgierige toeristen uitstapten.

IMG_0915

IMG_0920

IMG_0913

IMG_0921

IMG_0918

IMG_0916

IMG_0922

voor groter formaat, klik op de foto’s

16 Reacties op “OKLAHOMA

  1. De oplossing om voor je eigen ouders te blijven zorgen: een aanhang woning, liefst natuurlijk een aanhaak woning die je na gedane plicht kunt verkopen.
    Maar verbazingwekkend dat die balkonnetjes er niet zij afgevallen.

    • Ik denk dat er enorme stalen balken in die blokken zitten die tot achter in de flat doorlopen om het geheel te dragen. Ik ben geen bouwkundige dus misschien zit ik er naast

  2. Vreselijk, ik ben blij, dat ik in een provincie woon op het platteland, waar je garage of schuur gewoon nog omgebouwd kan worden voor bejaarde familieleden, op de begane grond. Misschien kunnen ze in deze duiventillen alle duiven van de dam onderbrengen.

    • Kan me voorstellen, maar het platteland is niet voor iedereen weggelegd. Er zijn ook mensen die liever in een stad wonen. Mijn schoonmoeder zaliger die ook op het platteland woonde zei eens: ”Nou gaan ze hier ook al een flat bouwen.” Ik zei toen dat ze best eens iets over mochten nemen van de stad. Zo verdelen we de lusten en de lasten op een (beetje) eerlijke manier..

    • Gelukkig staat die flat hier en niet in dat aardgaswingebied in Groningen. Met die mensen daar heb ik echt te doen. Dit schrijf ik zonder enige ironie die me meestal zo eigen is.

  3. IK heb met verwondering en bewondering gekeken naar de foto’s.Vroeg mij af of het echt was en geen fotosjoppie……. Maar het blijkt echt zo te zijn.. Vind het bijzonder en zeker niet mooi..Een uitkomst kan het zijn .. maar ik zou er niet graag inwonen …. zou zo bang zijn dat het af zou breken op den duur…Ik vind zo’n balkon al eng laat staan zo’n groot oppervlak. nee hoeft niet voor mij.

Geef een reactie

