VLINDER

IMG_0861

Al maanden zit hij daar, tegen het plafond in de hal.

Heb geen verstand van vlinders, geen ene bal.

Slaapt hij lang of is hij dood

deze vlinder, een paar centimeter groot.

Zal ik hem eens kietelen? Dan weet ik het zeker

Nee, toch maar niet. De illusie dat hij slaapt past me beter.

18 Reacties op “VLINDER

  1. Ja hij slaapt. Ik heb er hier ook een paar op zolder hangen. Tegen het voorjaar gewoon een raampje openzetten, dan kan hij (of zij) naar buiten bij het ontwaken. ‘Dia-pauze’ heet die winterslaap bij vlinders, heb ik hier van een medeblogger geleerd.

    • Dat vind ik bijzonder wat je schrijft. Ik was in de veronderstelling dat hij dood is en met zijn pootjes aan het plafond hangt. Het rijm was meer een grap. Wilde hem weghalen maar laat hem nu zitten. Dank je wel

    • Ik vind vlinders prachtig. Of ze hartig zijn weet ik niet. Sprinkhanen wel, die doen ze tegenwoordig door allerlei gerechten, zoals je weet. Ik heb liever vlinders dan sprinkhanen. Ze zijn aaibaarder dan die sprietige beesten met die rare poten

      • Moet je en vlinder maar een goed bekijken als je hem aait. Ik heb geen idee waar vlinders goed voor zijn, maar zoals je al hebt gehoord zijn sprinkhanen wel nuttig voor in de wok. Maar die paar in de week die ik hier heb is niet genoeg.

      • Ik weet het ook pas sinds kort. Heb dan ook oprecht excuus gevraag aan alle vlinders die in de buik van de stofzuiger zijn beland zodra ik ze zag hangen. Ik zal het nooit meer doen.

        Ik vind het mooi dat je ‘m laat hangen, ondanks de schildersperikelen!

    • Blazen kan ook, maar nu ik weet dat hij leeft kietel noch blaas ik. Van beide gaat hij dood. Ik ben ooit eens gekieteld door een stevige vrouw die bovenop me zat en weet sindsdien de betekenis van het woord ”kieteldood.” Ik heb het overleefd maar het was een marteling die – hoe vreemd ook- ergens diep van binnen een prettig gevoel gaf. Van blazen gaat de vlinder ook dood. Hij wordt verkouden en krijgt de griep. Dat overleefd hij niet aangezien hij geen griepprik heeft gehad

  2. Weer wat wijzer geworden, zou ook gedacht hebben dat ie dood was. Goed dat je hem hebt laten hangen, kan die in het voorjaar weer vrolijk naar buiten vliegen, nadat je hem wat gekieteld hebt?!

  3. Dat wist ik ook niet van de vlinders… zal ze ook zeker nooit meer verwijderen als het eens voor mocht komen.. Ik hou van vlinders. Dit jaat waren er minder in mijn tuin ..jammer! en ook mijn koolwitje was er niet 😦 Maar ik vind wel dat je er een heel leuk gedichtje van gemaakt hebt. En net zoals Yvonne zegt// in het voorjaar even kietelen om hem/haar tot leven te weken en weg te laten vliegen.

Geef een reactie

