FIETSTOCHT BLOEMENDAAL AAN ZEE

Zo nu en dan stap ik op de fiets om een tochtje te maken. Een van mijn favorieten is Bloemendaal aan Zee.Vanaf huis en terug is het precies 42 km. Hieronder enkele foto’s van de tocht die ik begin vorige maand gemaakt heb.

IMG_0576

Vanaf huis kan ik de Haarlemmerweg nemen maar stak het spoor over zodat ik aan de overkant kwam te rijden. Een mooiere route. Dit is de fiets en voetgangersbrug over de Spaarne richting Haarlem.

IMG_0574

In Bloemendaal aan Zee aangekomen was het eerste dat ik deed een broodje haring kopen bij Floor

IMG_0571

die ik op deze bank opat waarbij ik genoot van het uitzicht.

IMG_0573

IMG_0671

Ik besloot het strand op te gaan voor een wandeling. Boven aan de boulevard is Floor te zien zodat ik opnieuw trek kreeg in een haring. Mijn eetlust verging onmiddelijk toen ik dit lijk in verregaande staat van ontbinding tegenkwam

IMG_0512

IMG_0664

dus besloot ik gewoon maar iets te gaan drinken bij deze tent.

IMG_0575

Aan alles komt een eind. Genoten van strand en zee keerde ik weer huiswaarts.

25 Reacties op “FIETSTOCHT BLOEMENDAAL AAN ZEE

  1. Best wel een stevig tochtje. aan zee waait het toch al harder dan in het binnenland. Dat harinkje wil ik best even met je meehappen … daar kan zelfs geen lijk in verregaande staat geen verandering in brengen 🙂

    • De wind stond van de zijkant, die mazzel heb ik soms. Zie nu pas dat het meer een karkas is dan een lijk in verregaande staat. Had ik toen beter gekeken dan had ik die haring wel gelust, denk ik.

  2. Dus als je Floor ziet, kijg je trek in haring..En dan moet je dat lijk vinden. Andere mensen vinden 25 kilogram cocaïne ter waarde van een miljoen, maar nee hoor, het is net als met de loten van de staatsloterij, de kans is zo klein dat je (iets ter waarde van) een miljoen vindt.
    Maar wat een leuk bruggetje. Wilde Gaccia niet mee, nu je die Gazelle niet meer hebt?

    Fijn weekend Edwin. Geniet dit weekend nog maar lekker van het fijne weer. Op je buitenverblijf of met een harinkje bij Floor in Bloemendaal. 😉

    • Vreemd eigenlijk dat er een visstal staat terwijl de zee vergeven is van vis. En helemaal gratis. De staatsloterij drukt veel teveel loten waarbij de prijzen vaak vallen op de niet verkochte. Ook die bezwendelen de boel. Van Gaccia heb ik sinds mijn bijdrage hier niets meer vernomen. Hoop niet dat ze zo geschrokken is dat ze wegblijft. Ze schreef aardig met een humor die niet altijd, maar soms de mijne was. De Gazelle heb ik weer teruggekocht van marktplaats. Hij rijdt gewoon te lekker. Vandaag geen buitenverblijf maar boodschappen doen. Jij ook een fijn weekend.

  3. Fijn zo’n dag die je kunt vastleggen en dan ook nog mag delen.
    Heerlijk. 42 km. zucht. Was er toen net zoveel wind als nu?
    Maar wat zie ik toch, die fiets, die heb ik vaker gezien op een foto van je, kwam je die toevallig weer tegen of had je die meegenomen?
    En dat karkas- of noem je het een skelet, is dat het restant van de haring?

    • Er stond een zuidwesten wind. Ik had hem heen zowel als terug een beetje mee. Dat gebeurt eigenlijk zelden. Die fiets heb ik al zeven jaar. Het zadel zit geweldig alleen daarom al zou ik hem niet kwijt willen. Het karkas (skelet mag ook) is niet van een haring. Of het zou een soort moeten zijn die ik nog niet ken

  4. Heerlijke fietstocht, met een mooi doel: de zee, met zijn strand en zijn haringtentjes. In jouw geval dus Floor. Mooi als je zo dicht bij de zee woont dat je daar af en toe op de fiets -via een mooie route- heen kan. Hier is het dichtsbijzijne stromende water de Maas, ook mooi, maar kan niet tippen aan de zee.
    fijn weekend Edwin,

    • Er staan daar meerdere viskarren op de boulevard. Soms ook op het strand. De rivieren zijn mooi. Aan de Maas ben ik een paar dagen geleden nog geweest. Vanuit hier kan ik aardige fietstochten maken. Meestal ga ik richting de kust, maar het IJ over en door landelijk noord fietsen is ook mooi. Fijn weekend Yvonne

  5. Ik ben er vanmorgen ook voor het eerst weer eens op uitgetrokken samen met mijn scootmobiel. Via Vollenhove, naar Sint Jansklooster en vandaar langs de Wieden naar het Hollandse Venetië Giethoorn. Er is daar een piepklein vis restaurantje waar je gebakken Paling kunt kopen. Ja, je hoort het goed niet gerookt maar gebakken. Werkelijk een delicatesse. Het was meer dan 2 jaar geleden dat ik er was geweest, vorig jaar om deze tijd ging het niet zo goed met mij. De eigenaresse kende mij onmiddellijk terg en ik denk dat ze extra aandacht aan mij paling heeft besteed. Zo lekker had ik ze nog niet eerder gehad. Ik was tegen half drie weer thuis. Toch fijn zo’n ritje door de natuur.

    • Ik ben daar ook bekend. Heb een paar keer in de nabijheid van Meppel vakantie gehouden. Giet hoorn, de Weerribben en het plaatsje Muggenbeet daar vlakbij. Geloof het of niet, het stikt daar zomenrs van de muggen. Van gebakken paling heb ik nog nooit gehoord. Zou het wel eens willen proeven. Ik ben net als jij (waarschijnlijk) ook een liefhebber van gerookte paling. En de stoofaal die mijn ,moeder vroeger klaarmaakte was een delicatesse. Kan me voorstellen dat je genoten hebt van je uitstap en leuk dat de eigenaresse je nog kende.en extra haar best heeft gedaan

  6. Je hebt zeker mazzel gehad met het weer die dag en wat een mooie route met mooie foto’s volgende keer ga ik met je mee. hahaha mijn reactie is wat kort ..maar de visite komt net binnen .
    Liefs
    Wil/Zizy

      • Hahaha… is goed, alleen heeft die fiets wel drie wielen en een elektrische aandrijving, hahaha Wat zou je raar op je neus kijken als ik ineens voor je deur stond. 😉

  7. @EJW On juni 8, 2013 at 8:52 pm
    Ik heb veel vrienden op Urk en als de bruine vloot binnen komt, dan komt er altijd een emmertje vis deze kant op.
    Het is heel mooi daar in de omgeving. En een gerookte paling is heerlijk tot je een gebakken hebt geproefd. Ik denk dat ik voor dik 30 jaar terug de eerste heb geproefd. Toen kon je daar nog bootjes huren met een benzine motor. Nu zijn het allemaal fluiterboten.
    Prachtig met al die bruggetejs

    • Ik twijfel of het een vogelkadaver is, vanwege de grootte. Hij heeft wel een snavel zo te zien. Geluk heeft geen grote gebaren nodig. Een kleine geste is genoeg.

  8. Best een stevig fietstochtje Edwin , maar wel een hele mooie met uitstekende rustplekjes , lekker broodje haring en een drankje ..
    En je had het weer ook mee en dat scheelt ook .
    Mooie foto’s !
    doeii
    Jet.

  9. Hoi,

    De eerste foto is bij ons heel bekend. We wonen niet zover verdaan. Er is vlakbij Ikea. Leuk dat je fietstochtje ging maken. Zandvoort is daar heel gezellig. Strandhuisje ziet heel leuk uit. Alleen weer moet wel mee werken. Hopelijk krijgen goede zomer. Leuke foto’s heb je gemaakt.

    Fijne week gewenst.
    Gr. van Jacqueline & Ferry.

Geef een reactie

