1907

Groot en overgrootouders.

6 Reacties op “1907

    • Niet mijn vader of moeder. Dan zou ik wel erg oud zijn. Het jongetje rechts is mijn opa van moeders kant daarnaast zit zijn broer.. De eerste radiouitzending kwam pas in 1919. Ze hadden op het gebied van communicatie – behalve elkaar- helemaal niets. Dat maakt die foto ook mysterieus. Een totaal andere tijd waar ik me geen voorstelling bij kan maken.

      • Een mysterie is het en blijft het, dat de tijd voorbij gaat, dat we plaatjes kunnen zien, maar van z’n levensdagen nooit een woord zullen wisselen met hen die ons voor zijn gegaan.
        Ik had een oma uit 1877, met wie ik als kind intensief contact had. Zij heeft me zoveel uit haar jeugd verteld, dat die tijd toch een klein beetje de mijne is geworden. Ik heb eigenlijk meer met de 19de dan met de 21ste eeuw.
        Mijn vader was trouwens van 1904, vandaar mijn suggestie.
        (Hij kreeg zijn laatste kind in 1967, dus zo’n oude vader had voor jou ook best gekund.)

  1. Wat het laatste betreft is dat zo als ze allemaal wat later waren. Ik had een heel intensief contact met mijn opa van moederskant. Met mijn oma ook al was die iets afstandelijker. Het was een feest om bij hen te zijn. Zo heb ik nooit een echt contact met mijn vader gehad. Ik heb nog jaren dromen gehad waarin ik als kind op zijn schoot kruip en dat er genegenheid tussen ons is. Ik heb gevoelsmatig nooit dichtbij hem kunnen komen. Nu jaren later zou ik met hem willen praten, het goed willen maken maar me ook niet alles laten zeggen. Maar het is verleden tijd en zoals je schrijft mysterieus dat je nooit meer een woord kunt wisselen met degene die je voor zijn gegaan.

Geef een reactie

