LOOK A-LIKE

Jarenlang heb ik in het kleine grappigste autootje gereden dat ooit op de markt is gebracht. Het was een revolutie qua model en binnenruimte.
 
De Renault Twingo.
 
Niet alleen voorin was er genoeg ruimte maar ook achterin als je de achterbank naar achteren schoof, een handigheid dat destijds nieuw was in de autowereld. Het ”nadeel” was dan dat er wat minder bagageruimte overbleef, maar ik rijd veel ritten waarbij ik de bagageruimte weinig of niet gebruik dus het was geen enkel probleem. Binnenruimte is prettig en dat ontbeer je vaak bij kleine auto’s maar niet bij dit model Twingo.  
 
De Twingo was verder praktisch omdat je de achterbank in delen kon neerklappen of helemaal zodat je er door de ruimte die er ontstond een kleine verhuizing mee kon doen. Je had het gevoel in een veel grotere auto te rijden. Dat kwam door de grote voorruit die tot ver in het ruimtelijke dashboard doorliep en de hoge zit. Achterin had je dat gevoel ook. Mijn dochter die eens achterin zat verklaarde na het uitstappen verbaasd: ”Hij is van binnen groter dan van buiten!”
Het model waarin ik toen reed word niet meer gemaakt maar er zijn inmiddels al weer twee opvolgers. Oók leuke autootjes maar niet zo origineel als het eerste.
 
Op een dag keek ik uit het raam en zag dat er een brommobiel achter was geparkeerd. Hetzelfde model, dezelfde kleur maar mét een zonnedakje. De binnenruimte van de brommobiel haalt het uiteraard niet bij zijn grotere broer maar door het concept – dat duidelijk van de Twingo was afgekeken- zal het best meegevallen zijn.
 

Hoewel ik al weer jaren in een auto rijdt van het merk: ”Wir leben Auto’s” denk ik nog vaak terug aan het het ruimtewonder van weleer.

 

2 Reacties op “LOOK A-LIKE

  1. Appelvrouw, Ja, heel toevallig. Voor hetzelfde geld zit je aan de koffie of sta je te douchen en voor je het weet is ie weg. Dan moet je ook nog een camera hebben om het vast te leggen.

Geef een reactie

